Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 18 november 2010

2010-11-18

Satt och försökte få in bilder i bloggen igår men datorn och överföringen verkade inte lira ordentligt. Så det blir nya tag idag istället.
Igår hade jag besök av kusin Marie här som hjälpte mig.
Dagen började med lämna Tess i skolan och morgonpromenad med hunden. Sen hem och äta lite frukost med kissarna samtidigt som jag kollade av dagens mejl på datorn. Xibell var med och hjälpte mig.
Efter det kom Marie och vi hämtade Tessan i skolan. Då passade vi på att åka ut till Almunge och hämta posten. På vägen hem från Almunge passerade vi boländerna och sprang i på Lindex och Kapp Ahl för att handla vinterkläder till Tessan. Hon hade vuxit ur förra vinterns täckbrallor och jacka. Så det blev en ny jacka, nya täckbrallor och en ny mössa. Till mig själv blev det en ny mössa och mysiga varma strumpor eftersom jag alltid är kall om fötterna. Brrrr. Såg åxå att en ny bok hade kommit ut som jag tror Bela åxå vill läsa "jag är Ozzy" så den köpte jag till oss åxå. efter det hem och Marie lagade mat, köttfärssås och spagetthi medan jag gav lilleman mat, han fick lasagne. På det stora hela en trevlig dag med kusin och barnen..... Tack Marie för all hjälp.

Inga kommentarer: