Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 23 november 2010

2010-11-23

Usch vilket väder vi har haft idag. Ett par minusgrader och en massa blåst. Nästan storm faktiskt.
Har varit med Zoltán till BVC idag på 6-månaders kontroll. Allt såg så bra ut. Han fick 2 st sprutor, en i vardera benet. Han sa nästan inte ett ljud. Han gnällde till lite precis när de stack men sen var allt bra igen. Det tog ca 30 sek sen var han sitt vanliga glada jag igen. Skrattade och pratade med tanterna på BVC.
Sen var vi till Bauhaus och handlade tapeter till nya huset. Jag hade sån tur att de tapeterna som jag ska ha i vardagsrummet var det utförsäljning på så de fick jag för 39 kr/rullen. Helt kanon. Så nu har vi allt för att börja tapetsera nya huset på fredag.
Sen åkte vi hem och jag började med maten. Jag gjorde fläskfilé idag. Först stekte jag fläskfilén i strimlor. Sen gjorde jag en puré av scharlottenlök, paprika, vitlök, purjolök, mango chutney och vitt vin. När det stekt och blivit mjuk tog jag stavmixern och mixade till en slät puré. I den Purén kokade jag sen fläskfilé bitarna och lite trattkantareller som jag stekt innan. Till detta serverade jag en spenatsallad. Älsklingen verkade gilla det iaf.

2 kommentarer:

Vera sa...

Hej, Vilken kalasmat du lagar. Slickar om läpparna.
Han är tålig liten grabb Zoltan.
Det är roligt att laga mat när man får uppskattning.

Annica sa...

Såg ju super gott ut det där gumman!!!