Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 25 november 2010

Stort tack till alla mina blogg-läsare....

Japp ett jättestort tack till alla er som följer min blogg och tittar på bilderna. Det värmer jättemycket att se att ikväll kom jag över 1023 läsningar. Det känns jätteroligt att så många hittar hit och läser. Jag har läsare från Sverige, tyskland, USA och storbrittanien. Hur roligt som helst.
Jag är också väldigt glad att kunna få dela min vardag med så många människor runt om i världen. Min vardag som fru, mamma, vän, patient, djurälskare, bitch osv.... Jag är glad att få visa så många att en människa är mer än en diagnos eller sjukdom. Även om jag är kroniskt sjuk så är jag mer än Cystisk Fibros. Jag är Belas fru, något som jag älskar att vara och känner mig otroligt uppskattad som. Jag är Tess och Zoltáns mamma, något som jag är otroligt stolt över och gärna gör om fler gånger. Jag är en väninna som aldrig lämnar en vän i nöd. Jag ställer upp så mycket jag bara kan. Jag älskar mina djur... eller jaaa alla djur... :) Ställer ut mina katter på kattutställning. Jag står för det jag säger och tror på. Jag slåss för saker jag tycker är rätt.
Tack vare min sjukdom har jag fått träffa många vackra människor som jag aldrig skulle ha träffat om jag varit frisk, så min sjukdom har gett mig mycket åxå. Utan CF skulle jag inte haft min underbara syster och min mamsen. Utan CF skulle jag inte ha mitt CF-team omkring mig, vilka jag har kommit otroligt nära under åren. Speciellt Ewa Wennergren sjukgymnast som sliter med mig ständigt. Tack vare CF så är jag helt hundra säker på att min man inte skulle lämna mig om jag blir sjuk.... jag är ju lixom redan sjuk och han är ju kvar. CF har gett mig mycket i livet både på gott och ont. Visst ingen vill väl vara sjuk men när jag får frågan om jag är bitter över min sjukdom så blir nog ändå svaret, Nej. Nej jag skulle inte vilja vara någon annan frisk människa utan CF.... jag är den jag är tack vare CF och tack vare mina erfarenheter.... å det vill jag inte ändra på alls. Jag trivs med mitt liv och älskar människorna i mitt liv.... Å jag är väldigt säker på att jag är älskad för den jag är. Förstå vilken trygghet jag har.... Jag behöver aldrig fundera över hur folk skulle reagera om jag blev sjuk... om de skulle finnas kvar... om de skulle ställa upp osv.... JAG VET REDAN!!!

Inga kommentarer: