Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 21 december 2010

2010-12-21

Har precis haft besök av Pappa och Ingrid. De lämnade julklappar och en kalkon som jag ska laga till jul. Å så stannade de och fikade lite. Tittade en sväng på nya huset. Trevligt. Bela åkte just iväg en sväng till stan, han skulle visst gå på gränby och handla lite. *skrattar* Så jag och lilleman är hemma själva. Sitter i soffan med ett glas julmust och med Xibell klättrandes i knät. Hon är sååååå super gosig. Hon kanske åxå känner av julkänslan.... vem vet.

Jag tänkte faktiskt på just det idag. Jag gick till brevlådan för att kolla om posten hade kommit. Det hade den inte. Men när jag öppnade dörren in hit kände jag först alla dofter. Julskinka, chokladmuffins, apelsiner med nejlikor, hyacinter, julgran osv... Å när man ser sig omkring så ser man all denna värme. Till och med jag fylldes med en enorm julkänsla. Det är första gången i vuxen ålder som jag känner denna julkänsla. Vårat eget hem som vi har pyntat och fixat inför jul. Tillsammans. Det är sån jäkla underbar känsla så ni anar inte. Belas och mitt nya liv. Här ska vi skapa nya traditioner och nya känslor. Tillsammans. Det är så himla vackert. Allt känns helt perfekt här. Vi ska skapa nåt vackert tillsammans härute..... :)

Inga kommentarer: