Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 22 december 2010

2010-12-22

Idag har jag gjort kalkon i ugn. Fylld. Det tog mig hela dan. Men roligt va det. När man har lilleman + en massa djur som kräver uppmärksamhet så tar allt lite längre tid. Så jaaa det tog hela dagen. Kalkonen skulle vara i ugnen typ 4 timmar. Å så gjorde jag fyllning på levern och hjärtat. Stekte det tillsammans med färska örter, vitlök, gul lök och julöl. Sen öste jag fågeln med julöl och smör varje halvtimme så den är riktigt saftig och god. Mums. Luktar så gott i hela huset nu.
Pratade med soc myndighets tanten idag som meddelade att nu går hon på jul-ledighet och åter 3 jan, så jag fick ha en god jul och ett gott nytt år. Vilket jävla skämt. Tack så in i helvete för all hjälp!!! Jag blir tokig.
Men men.... jag har en annan plan.....

Bela har jobbat idag.... så tomt här utan honom. Saknar honom när han inte är hos mig. Ni kanske tycker att det är konstigt att man känner så efter snart 6 år tillsammans men så är det. Jag känner mig inte hel utan honom. Jag saknar och längtar efter honom när han inte finns nära mig. Tänk att varje dag få vakna brevid sin stora kärlek och varje kväll få somna brevid sin älskade..... jag har sån tur som får göra det varje dag. Han har räddat mitt liv fler gånger än han vet om och jag är honom evigt tacksam för det. Jag tackar ödet varje dag för att jag fick träffa mitt livs stora kärlek och få leva med honom....
Min underbara man..... Bela.

Inga kommentarer: