Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 25 december 2010

2010-12-25

Sååå skönt att ta det lugnt. Hela familjen har varit avslappnad och lugn idag. Känns så himla bra. Har funderat mycket idag och gjort planer för framtiden. Inget jag tänker skriva om här men visst finns det planer i mitt huvud... *ler*
Tittade på "sällskapsresan" idag.... den första tror jag det är... den när de åker till Gran Canaria över jul. Kultfilm ju. Hade egentligen tänkt hyra "sunes sommar" eller "vi hade iaf tur med vädret" men de fanns inte på telia. Så om någon har den och kan tänkas låna ut den till mig, hör av dig.
I morgon ska jag släpa med mig familjen in till stan och handla.... Min man ska få handla lite mellandagsrea... ;)  Nu vet jag att det finns folk från den lite äldre generationen som läser... som kanske inte vet vad ;) är för konstigt tecken. Det kommer från sms-språket och är tänkt som en smily-gubbe. Luta huvudet åt vänster och titta på tecknet från sidan lixom....      ;)    Med lite fantasi så ser det ut som en mun och ett öppet öga och ett öga som blinkar. Smilyn är alltså tänkt att användas när man skämtar lite och säger nåt med glimten i ögat... det är ju svårt att se sånt i text.... men med lite smilysar så går det....

Inga kommentarer: