Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 31 december 2010

Årets sista natt..... ring klocka ring....

Jaaaa så är det då bara några få timmar kvar på det gamla året. Vi lägger det bakom oss och blickar framåt mot nya mål och nya saker att upptäcka.
Haft en trevlig middag här hemma med barnen och farbror Hasse. Vi åt hummer, toast skagen, hjortstek och rådjursgryta. Potatisgratäng gjord på blå kongo. Jaaa det blev faktiskt ganska gott. Å nu på kvällen har vi mest legat i soffan, pratat, tittat på tv och tagit det lugnt. Jätteskönt. Å vet ni va.... jag har inte hört några smällare alls härute än.... hahahaha... i Storvreta började de runt jul och slutade smälla typ 14 dagar efter nyår. Det var helt hemskt. Fast där har ju inte heller föräldrarna någon koll på sina skitungar som är ute och gör sånt sattyg. Det här med smällare och raketer är ju ett otyg när man har djur. Tack och lov är inte våra djur rädda men jag vet många djur som är det. Jag inser åxå att ett totalförbud inte skulle vara praktiskt genomförbart tyvärr så jag kan absolut låta folk få ha sin roliga nyårskväll med smällare och raketer..... men smäll skiten endast den kvällen och runt 12 slaget så man kan förbereda sina djur lite iaf. Då tycker jag att man har kompromissat ganska bra faktiskt. Men som sagt... jäkligt skönt att slippa storvreta en sån här kväll.... Helt underbart.
Nu vill jag åter igen önska er ett Gott Slut och ett Gott Nytt.
Jag slänger nu upp lite bilder så hoppas jag att vi ses igen nästa år...... Kärlek!!

Inga kommentarer: