Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 20 januari 2011

2011-01-20

Idag har lilleman och jag bara varit hemma. Bela har jobbat idag åxå.
Jag har plockat lite här hemma och torkat golven på övervåningen. Tog ju nere igår.
Ikväll lagade jag ädelostfyllda frikadeller kokade i tomatsås och till det pasta till min älskling. Han ville så gärna ha det sa han. Så då gjorde jag det till middag idag. Har skickat in anmälningar till kattutställningar idag. Den första utställningen är 27 Mars i Upplands Väsby. Sen är det en i Sollentuna 10 april. Å sen är det en i Hallstahammar den 17 April. Jag håller tummarna för att vi kommer med. Till upplands väsby och sollentuna tar jag med mig Xibell och Tusse. Till Hallstahammar tar jag med mig Tusse, Xibell och Gismo. Gismo blir ju väldigt nervös och mjällar lätt på utställning. Så Bela ska följa med till Hallstahammar och se om det går bättre om han ställer Gismo. Å skulle det vara så att Gismo inte klarar av utställning så kan han få åka hem till mina svärföräldrar och vila istället. Det är så synd att Gismo är så svårställd han är ju så himla fin. Han är redan Premier och går alltså redan i klass 8. Å i klass 8 har han dessutom tagit ett cert så han har bara 2 kvar. Vore kul om han kunde bli internationell Premier. Nu ska jag ta och lägga in lite bilder här på bloggen. Har ju köpt extra utrymme för att få plats med fler foton. Kostade 50 kr för 10 000 bilder. Jag hade lixom förbrukat allt gratis utrymme redan. Men nu har jag köpt mer....

Inga kommentarer: