Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 31 januari 2011

2011-01-31

Har varit på sjukhuset idag. Träffade min läkare och min sjukgymnast. Ryggen helt förstörd. Har sovit fruktansvärt dåligt i natt. Låg vaken och läste mellan 3-6 i morse. En läskig vampyr bok..... sen drömde jag mardrömmar om vampyrer och vaknade kallsvettig. Då gav jag upp och klev upp.
På sjukhuset började min sjukgymnast att plåga mig och bände och bröt på benen och ryggen. Det lossnade inte idag heller. Träffade sen läkaren och sjukgymnasten tillsammans. Tillsammans arbetade vi fram en plan som vi tror och hoppas ska fixa ryggen. Min läkare skrev ut riktigt starka värktabletter som jag ska ta i 3 dagar. På torsdag ska jag upp till sjukhuset igen och min sjukgymnast ska då prova att bryta det rätt igen. Tanken är att om jag får vara smärtfri några dagar så kommer musklerna slappna av lite och då hoppas vi att det ska bli lättare att få på plats igen. Sen kommer jag att få träffa en ryggläkare såsmåningom och få en mer långsiktig plan när allt detta har löst sig. Så nu håller vi tummar och tår för att det här kommer fungera.
I morgon ska jag till sociala myndigheten igen för samtal. Vet inte vad de vill den här gången. Tycker de har skött hela utredningen skit-dåligt rent ut sagt. Det har tagit jättelång tid och de har inte kommit nånstans så man vet inte vad de har utrett under all den här tiden faktiskt. Under snart 4 månader har de utrett och de har fortfarande inte talat med de som gjort anmälningar, vittnen, min dotter osv osv.... under all kritik skulle jag vilja påstå....
Sen ber jag igen om ursäkt för blogguppehållet..... Nu ska det bli bot och bättring..... Mera blogga!!!

Inga kommentarer: