Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 7 januari 2011

Lite myspyskväll med älsklingen....

Hade tänkt försöka ha lite myskväll med älsklingen ikväll. Om jag kan få honom att sitta still mer än 2 minuter. Har precis ätit middag så det är väl tveksamt om han klarar det. Jag gjorde schnizel med råstekt potatis idag. Skit-tråkig mat men Bela tycker om det. Potatisen råsteker jag med lite vitlök och storbladig persilja. Schnizeln gör jag en panering med dijonsenap och söt/stark honungssenap och steker sen på medelhög värme. Jag tycker det är jättetrist mat. Men men.... huvudsaken är att Bela tycker det är gott. Har köpt lite chips och dipp till ikväll. Så jag hoppas kunna binda älsklingen i soffan nån minut iaf...

1 kommentar:

Anonym sa...

Kia lagar jättegod mat, älskar när hon lägger ner både engagemang och kärlek i att laga mat till mig...Det var jättegod mat, mums...
Ikväll kolla film å mysa i soffan med hela zooet i soffan...just nu sitter gojan på min mage och kollar när jag skriver i bloggen, xzibell ligger bredvid på en filt, balthazar på golvet och bäbisen i sitter framför mig...chryslern servar sig nog så småningom.