Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 15 januari 2011

Lördagsmys....

Idag har vi inte gjort så himla mycket faktiskt...... bara haft skön helg.
Tessan och jag var ute en stund och gjorde islyktor av vatten, karamellfärg och några hinkar. Sen gick vi in och jag visade Tessan hur man syr korsstygn så det har hon suttit med rätt länge. Tessan och jag åkte åxå till stan en sväng och handlade lite gott lördagsmys gott. Tyvärr så märker man på henne att "helgångesten" började komma lite ikväll så hon åt inte så himla bra vid middagen. Men lite lördagsgott gick ner iaf. Hon har fortfarande problem med magen stackarn. Hon vågar inte gå på toaletten. Det gjorde ju så ont i torsdags morse när hon skulle bajsa så nu tror hon att det ska göra ont varje gång. Så hon går och håller sig i det längsta å då får man ju som bekant ont i magen. Men hon har klarat sig nästan hela dagen utan alvedon idag iaf så lite förbättring är det ju. Har försökt med snälla livsmedel idag. Åt fisk och potatis till middag te x. Nu på kvällen var Hasse över en sväng och tittade på fångarna på fortet med oss och käkade lite lördagsgott.....chips, godis, nötter osv.... mysigt mysigt. Tessan satt nära nära mig i soffan och var väldigt mammig. Så vi hade en jättefin kväll ikväll.....

Inga kommentarer: