Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 19 januari 2011

Lycka....

Idag har jag inte tagit några foton att lägga upp men jag tänkte ändå skriva några rader. Har inte hänt nåt speciellt idag. Lilleman och jag har varit i stan och handlat lite och Bela har jobbat.

Jag blir så himla glad varje gång jag kommer hem till det här huset. Här bor lycka. Huset bara andas lycka och värme och kärlek. Vi har inrett med varma färger och man känner sig verkligen välkommen här. Energierna i huset är goda och ljusa. Här spökar det inte och det finns ingen negativ energi som rusar runt. I Ärentuna både spökade det och verkligen bodde olycka i väggarna. Man kände sig alltid iakttagen och olustig där. I det här huset finns inget sånt alls. Jag har gått runt i hela huset både på dagen och natten och verkligen känt på energierna överallt. Det finns bara ljus och kärlek här. Går man ut på kvällen/natten däremot kan man borta vid brevlådorna känna att energierna är annorlunda och lite.... hur ska jag säga.... "spöklika".... tror det kan ha att göra med Betelkyrkan som finns här mittemot. Vet inte riktigt vad en Betelkyrka är för nåt heller....måste nog läsa på om det. Kanske får känslan sin förklaring då. Men här där vårat hus står känns allt lugnt och ljust. Jag känner mig verkligen "hemma". Jag älskar det här huset och jag tror Bela och jag kommer skapa nåt väldigt vackert här. Nån som vet vad Betelkyrka är får gärna skriva och berätta.....

Inga kommentarer: