Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 9 februari 2011

2011-02-09

Har ägnat dagen i köket känns det som. Jag har bakat bullar och så gjorde jag en gryta till middagen.
Fick en hel bunt med papper från min advokat idag som jag måste besvara så snart som möjligt. Mitt ex har ljugit och diktat ihop historier som han nu via sitt ombud har lämnat till tingsrätten. Det roliga (för mig) är att jag kan dementera varenda påstående i hans sagor och dessutom ta fram tunga dokument som bevis. Så förhandlingen oroar mig inte ett dugg på det viset. Nu vet jag vad han försöker använda och ljuga ihop för historia men som sagt jag har dokument som backar upp min version totalt. Kan man inte bli straffad för att man ljuger för Tingsrätten?? En del verkar ta till alla fula knep i boken i såna här vårdnadstvister. Det känns väldigt väldigt skönt att ha rent samvete och inte behöva oroa sig för att säga "fel".... Sanningen står på min sida och jag kan dessutom bevisa det. Jag trodde att man ville ha vårdnaden om sitt barn för att man tycker sig ha bättre möjlighet och bättre förmåga att ta hand om sitt barn på bästa sätt..... enligt mitt ex så är en vårdnadstvist ett krig där man strider mot sitt barns mamma helst tills hon stupar och man vinner barnet och äran att ha vunnit kriget.... Jag ser en vårdnadstvist som ett helvete. Ett krig utan vinnare där barnen är de största förlorarna. Men tyvärr hade jag inga andra alternativ än att ansöka om vårdnaden eftersom mitt ex vägrat alla andra insatser och försök till medling.

Inga kommentarer: