Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 17 februari 2011

2011-02-17

Idag har jag varit hos advokaten. Fixat med alla papper och vi är nu redo för förhandling. Som jag sagt tidigare så är jag glad att jag valt att vara helt igenom ärlig. Allt jag säger kan jag bevisa. Å så slipper man ju problemet att man måste minnas allt man har ljugit ihop. Jag har läst nånstans att en lögnare måste ha ett gott minne för att komma ihåg vad han har ljugit om och till vem. Å det är nog sant. Min hjärna skulle absolut inte kunna komma ihåg några lögner just nu. Den är så överbelastad och stressad nog ändå. Idag tex höll jag på att glömma bilnycklarna kvar i bilen när jag skulle in till advokaten, kom på det när jag var halvvägs och fick vända tillbaka för att hämta dem. Jag glömde helt bort ett möte jag skulle ha varit på idag, helt ärligt somnade jag helt slut på soffan och sov mig genom den tiden. Jag la en rulle plastpåsar i kylen och gick sen och letade efter just dessa plastpåsar tills Bela hittade dem och hånade mig. Så nääää just nu är jag och min hjärna inte på samma planet. Det räcker gott att hålla reda på verkligheten ändå.... ;)
Jag är på IV-kurens andra dag och tycker det går rätt bra. Tog kortison tabletter i morse men har inte än hunnit känna någon skillnad av dem. Morgonen är värst då hostar jag så luften tar slut. Men sen går det väldigt bra på dagen bara lungor och leder kommit igång.
På det stora hela så känner jag mig faktiskt väldigt stolt över mig själv. Jag har verkligen gjort allt i min makt nu och kan lugnt låta andra ta över ett tag nu..... Jag behöver inte känna skuld för jag har gjort allt jag kan å det är en väldigt skön känsla. Om sen inte Tingsrätten tycker det räcker utan dömer till mitt ex fördel så är det inget jag kan göra nåt åt bara rätta mig efter och göra det bästa av situationen. Jag har iaf gjort allt jag kan nu.

Inga kommentarer: