Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 19 februari 2011

2011-02-19

Idag var vi in till stan och gjorde lite inköp.... Jag handlade en ridoverall på Hööks för 1499 kr. Jag hatar att frysa och har märkt att täckbrallor blir rätt hala i sadeln. Å när man rider islandshäst så har man väldigt långa stigläder så jag märkte snabbt att jag behöver ett par skodda byxor eller overall. Så det blev en helskodd overall idag. Skönt att slippa frysa. Sen åkte vi vidare till Lindex där jag handlade lite kläder till lilleman... han växer ju rätt snabbt nu känns det som. Jag fick köpa storlek 86-92 idag. 80 börjar bli trångt nu. Hittade en supersöt pyjamas som jag tyckte passade honom.... *skrattar* det är "Stinky" från mumintrollen på den.... åsså står det "Stinky" på rumpan... *skrattar* Passande va??? Sen var vi till gränby och handlade lite gott inför kvällen... Scampi räkor och ost och kex och annat gott mmmmmm å jag sprang in på hälsokostaffären en snabbis åxå. Hittade där kokosolja i fastform. En stor burk för 200 kr helt perfekt. Den värmer man upp i varmvatten så den blir flytande och vips har man en superbillig och dryg inpackning till håret. En burk räcker lixom typ ett halvår. Kanon va?? Bara ett tips sådär till er som känner att ni har vintertrött hår. Ta den här oljan i håret och gå med det några timmar. Schamponera ur den 2 ggr ordentligt och jag lovar håret blir helt underbart. Men tänk på att oljan är jäkligt dryg så det räcker med att ta 2-3 msk till ett långt och tjockt hår. Helt underbart.
Nu på kvällen har vi kollat på melodifestivalen och det var inte ett så tokigt bidrag som gick till globen faktiskt... The Playtones..... helt okej....

Inga kommentarer: