Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 24 februari 2011

2011-02-24

Känns tomt här hemma. Älsklingen jobbar första dagen efter sin sjukskrivning. Så jag är ensam med barnen idag. Adrian skulle hjälpa till med vovven så det underlättar en hel del. Ska in till stan idag. Till apoteket och hämta medicin. Först näringsdrycker till min dotter och sen intralipid-bubblor till mig. Intralipid är ett slags fettemulisioner som ska hjälpa till lite att få lite extra energi. Jag brukar passa på att ta det sista dagarna av en IV-kur när nålen ändå sitter där. Sen hade jag tänkt ta med barnen till Thuns och kika lite på kläder. De ska tydligen ha ganska bra priser på barnkläder där. Hur som helst är det en bra utflykt eftersom det ligger nära hem. Håller tummarna för att maten ska fungera lite bättre för min dotter idag.... suckar....

Inga kommentarer: