Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 28 februari 2011

2011-02-28

Idag har jag varit på sjukhuset och träffat min sjukgymnast. Gick väldigt bra och värdena är på väg uppåt. Men det är en bit kvar. Den senaste infektionen tog mer än vad jag trodde. Så nu tar det lite tid att komma tillbaka. När jag var klar på sjukhuset åkte jag till plantagen och handlade lite jord och blommor. Sen på vägen hem stannade jag hos Kina och fikade. Fick lunch av henne. Våfflor med sylt och grädde.... mums. Fick en liten present av Kina åxå som gjorde mig jätteglad. Jag blev alldeles varm av omtanken. Tack snälla snälla Kina. När jag sen kom hem så möttes jag av en sur man och grinig bebis.... *skrattar* Min man var sur för att han inte hade hunnit med det han hade räknat med att han skulle göra. Men så är det när man har en bebis hemma. Lilleman var nog mest grinig för att pappa var lite less och tråkig.
Efter middagen så satt både jag och Bela och planterade frön i våra små drivbänkar.... hoppas det blir nånting av det. Jag är ju inte så himla bra med växter men jag får väl hoppas och hålla tummarna.
Känner mig otroligt trött ikväll.... ingen energi kvar lixom. Ser jättemycket fram emot i morgon då jag ska till Edeby ryttargård och rida Hlökk.... ska bli så himla kul. Så Bela får umgås med lilleman ensam i morgon oxå... jag hoppas han inte har för stora planer på vad han ska hinna för det funkar inte när man har en bebis.... då måste saker få ta tid helt enkelt. Nog nyttigt för dem att vara ensamna ibland åxå. Sen har ju jag lilleman ensam onsdag och torsdag så det jämnar lixom ut sig rätt bra. Fredag och helgen så är vi tillsammans hela familjen. Tack Kina för den fina presenten och sällskapet idag.... du är skön att prata med och lätt att tycka om....

Inga kommentarer: