Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 3 februari 2011

Bela betyder kärlek....

Joooo på mitt språk!!!
Min älskade man ska ju operera sig i morgon. De ska äntligen, efter många år, ta bort knölen han har på handleden. Nån typ av ledkapsel med ledvätska som läckt ut. Helt ofarligt men den är ju i vägen nästan hela tiden eftersom den vuxit sig ganska stor med åren. Så i morgon ska jag köra in honom till sjukhuset och sen får han ringa efter mig när han är klar. Ett vanligt rutin-ingrepp för sjukhuset men jag är orolig ändå. Det är ju min älskling ju. Jag är faktiskt väldigt rädd om honom. Han är nog inte så orolig, han visar det inte iaf. Men jag har ont i magen och kommer med största säkerhet inte att kunna sova inatt. Jag reagerar så när jag är orolig för nåt. Jag kan inte sova och får ont i magen. Så det blir en lång, jobbig och orolig dag för mig i morgon.... usch... stackars min fina älskling....

1 kommentar:

Unknown sa...

Hade sådant när jag var yngre (10-15 år sedan), gjorde jävligt ont men min växte bort turligt nog. Använde armledsskydd model pilbåge och de funkade riktigt bra. Vill minns att docktorn sa att det fanns en risk att problemet kunde återkomma även efter operation och att problemet kunde växa bort så jag avstod. Hoppas det går bra! Mvh Daniel