Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 1 februari 2011

Inställt möte igen....

Helt ärligt börjar jag undra vad Sociala Myndigheten håller på med. I morse ringde de och ställde in mötet igen. Vi kommer ju ingenstans med den här utredningen. Jag blir så lessen och trött på allt det här så ni kan inte ana. Jag kan ju erkänna att jag har lust att ge upp varje dag. Man orkar lixom inte hur mycket som helst. Å jag stöter på motstånd och elakheter överallt. Det är inte många som stöttar och hjälper en.
Så dagens schema ser nu lite annorlunda ut. Vi ska till djuraffären och handla foder och kattsand. Förbi mäklaren och lämna lite papper. Till kommunens råd och stöd enhet i sävja. Jag går på samtal där ungefär varannan vecka för att få råd och stöd i hur jag ska bemöta min dotters alla svåra frågor och hur jag ska hantera hennes oro så hon inte blir sjukare.....

Inga kommentarer: