Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 18 februari 2011

Nu är jag arg!!!

Jaaaa faktiskt. Man sitter och läser på FB folks status-uppdateringar..... "Hemma idag med lille Nisse som är magsjuk...."  eller "barnen ligger i influensa och jättehög feber...." eller "Suck VAB idag åxå, Anna influensa-sjuk verkar vara nåt som går på dagis..."
Sen får man läsa i några inlägg senare att samma mamma, som just beklagat sig över att hennes barn är sjuka eller att hon måste VAB:a för dottern/sonen har influensa, får frågan av en väninna: "Ska vi gå på bio...?" eller nåt annat smart. Å den stackars mamman svarar naturligtvis "Jaaa jättegärna, ungarna kan vara hemma med pappa." HALLÅ IDIOTER!!!!!
Fattar ni inte att även om ni inte själva är sjuka (än) så bär ni på smittan. Ni sprider den vidare till andra när ni är ute och fikar med väninnan när er stackars karl är hemma och snyter sjuka ungar. Är man hemma och VAB:ar då ska man fan vara hemma och se efter ungarna åxå och försöka så gott det nu är möjligt att stoppa smittspridningen. Det finns många därute i samhället (jag själv bland andra) som inte vill få eran/era barns influensa eller magsjuka. En del av oss kroniker återhämtar sig aldrig från en influensa tänk på det nästa gång du går till jobbet lite krasslig och misstänker att en influensa är på G.
Jag kommer tacka er alla i min dödsannons!
Å har man sjuka barn ska man även hålla dessa hemma och INTE chansa och skicka dessa till skolan dagis!!! Helt jävla otroligt att man ens ska behöva säga det till folk man trodde ju att år 2011 skulle folk vara lite mer upplysta och utbildade för att fatta att är man sjuk eller har sjuka barn så är man HEMMA!!!!! *MORR*

Inga kommentarer: