Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 18 februari 2011

Sjukgymnast

Var på akademiska idag och träffade min sjukgymnast. Fick lite övningar av henne för att stärka ländryggen och SE-lederna som låste sig för en tid sen. Så jag ska prova och se om det hjälper. Allt för att slippa sån värk igen.
Sen passade vi på att springa in på djuraffären och handla lite kattmat och fågelprylar. Gojjan fick lite nya leksaker och såna där stänger som man gnager på. Han älskar dem. Hade Tusse med mig till stan för vi hade tänkt att åka förbi vetrinären så de fick kika på hans öga idag men det fanns inga lediga tider tyvärr. Så vi fick återkomma imorgon istället. Han har fått som gula "tårar" som rinner från höger öga. Å det vill jag kolla upp innan det sprider sig till de andra katterna eller till hans andra öga. Å så vill jag ju såklart att han är iform för utställning den 27 mars. Då kan man inte komma med kladdiga ögon. Så visst det kanske är onödigt att åka bara för att hans öga rinner lite men jag känner att hellre safe än sorry. Så bättre att kolla upp i tid så kanske det är lätt att fixa.
När vi sen kom hem så duschade jag gojjan medan Bela dammsög. Gojjan fortfarande sur på mig. Funderar på att ta med honom åxå till vetrinären i morgon eftersom han har problem med fötterna. Han har haft svårt att klättra och gå ända sen den förra vetrinären klippte klorna på honom. Så det borde kanske kollas upp.
Pratade en sväng med storasyster idag i telefonen och det gjorde mig glad.... :)

Inga kommentarer: