Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 2 mars 2011

2011-03-02

Jaha idiot-möte idag igen då.... Börjar faktiskt bli rejält less på det här nu. Jag har ett barn till som behöver mig och just nu känner jag att de här mötena går ut över hans tid med mig. Ska till familjerättsenheten idag med mitt ex och min dotter. Dels tycker jag att det blir för jobbigt för min dotter att gå på sånt möte med oss tillsammans. Hon vet lixom inte vilket ben hon ska stå på och är livrädd för att något ska hända. Det står på lappen att mötet är för att barnet ska få komma till tals innan förhandlingen i Tingsrätten. Jag ringde upp den här utredaren och frågade hur de hade tänkt sig mötet eftersom min dotter är väldigt blyg och mår inte bra av den press som är redan nu. Utredaren hävdade att mötet var mer en fomalitet och något som de måste genomföra innan förhandling eftersom tingsrätten har begärt det. Jag förklarde läget för utredaren och att jag är väldigt rädd för vad mitt ex kan hitta på. Utredaren sa då att det enda jag behövde göra var att dyka upp på mötet och bara deklarera att det finns ingen öppning för att komma överens sen avsluta mötet för då måste de avsluta. De får inte fortsätta mötet med min dotter om inte jag är där. Så ville jag inte att hon skulle behöva vara där så länge så kunde jag avsluta mötet så fort som möjligt. Så det är väl ungefär det jag kommer göra..... dyka upp där och berätta att Nej vi kan inte hitta nån överenskommelse och sen förklara att nu är mötet avslutat. Men så blir jag åxå så förbannad och less..... jag har faktiskt ett barn till som behöver mig. Som jag vill lägga min tid på. Men då tvingas man åka in till stan på sån här skit. Det tar mig ca 35 min i resväg att åka in till stan tid som jag hellre hade spenderat med lilleman. Å det här är ju inte det första onödiga mötet jag varit på..... Så idag är jag arg och känner att jag vill inte lägga mer onödig tid på sånt här som inte ger nåt.... Lilleman behöver åxå sin mamma......

Inga kommentarer: