Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 13 mars 2011

2011-03-13

Jaha söndag igen. Har lämnat min dotter till hennes pappa idag.... usch det känns inge bra alls. Fick dessutom ett komiskt förslag från honom. Jaaaa det är så patetiskt så det blir komiskt på nåt tragiskt sätt.
Vi var ju i Tingsrätten i fredags ang vårdnaden om min dotter. Tyvärr så blev det ingen lösning alls utan rätten tvingar fram fler samarbetssamtal. Till vilken nytta? Vi har ju redan provat detta och det funkade inte alls. Nu går alltså ännu mer tid åt till ingen nytta och hela familjen lider och mår dåligt av detta. Jag hade egentligen en tanke på att skola in lilleman på dagis i maj men nu går inte det. Kan inte planera nånting till sommaren eftersom allt blev hängande i luften lixom. Hade ju varit skönare för alla parter om vi hade kunnat få en lösning på allt detta i fredags. Samarbetssamtal går lixom ut på att båda kompromissar för att hitta en bra lösning till min dotter. Mitt ex vet inte vad kompromiss är för nåt. Han ska ha igenom sin vilja helt enkelt och "vinna striden mot mig". Bara en massa bortkastad tid igen..... Så i Augusti ska vi tillbaka till Tingsrätten för ny förhandling....

Idag har vi städat här.... så nu är det så fint i huset och luktar såååå gott... Så himla skönt med ett nystädat hem. Man bli på så bra humör när man ser sig omkring. Visst fasen är det trist och jobbigt att städa men känslan när man är klar och kan se sig om i sitt vackra hem är alla gånger värt ansträngningen..... Nu väntar en ny vecka med nya utmaningar.....

Inga kommentarer: