Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 24 mars 2011

2011-03-24

God Morgon alla morgonpigga individer. Klockan är ca 7 på morgonen. Jag hatar att kliva upp tidigt på morgonen. Men igen tack vare att vi inte löst situationen så tvingas vi till dessa tidiga morgnar. Helt sjukt! Fick häromdagen ett brev från min advokat där det stod att Tingsrätten har satt 13 Juni som sista datum för samarbetssamtalen. Den 13 Juni skall dessa vara klara och utvärderade och då vet vi om Tingsrätten tvingas hjälpa oss igen. Vilket kommer bli så.
Idag har jag inte så mycket planer mer än att köra taxi. Min dotter ska köras till Storvreta och tillbaka. Jag ska roa lilleman. Bela jobbar idag, saknar honom. Lurigt väder ute idag men det är iaf plusgrader så förhoppningsvis så töar lite mer snö bort. Nu är hela vår stora altan snöfri så man kan sitta där om det skulle bli soligt och varmt. Tittade lite på nätet igår efter utemöbler till altanen. Känner mig lite less på dessa plastmöbler som vi har. De blir så lätt missfärgade och det skulle vara roligt att ha några rejälare och finare nu när vi har så fin uteplats. Tittade åxå på en såndär hängmatta på ställning som jag blev sugen att ha ute i trädgården. Har ett helt perfekt ställe att ha den. Det var en dubbelhängmatta som man fick plats 2 st i med en rejäl träställning. Kika in på http://www.netimpo.se/ där fanns grejer som jag gillade.... Får se om det blir nåt i år eller om vi väntar till nästa år.

Inga kommentarer: