Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 24 mars 2011

2011-03-24

Har haft en ganska lugn och skön dag. När vi hade kört min dotter till skolan så åkte lilleman och jag hem för att äta frukost. Medan lilleman vilade på en filt passade jag på att plocka lite, bädda, tvätta och diska. Fick ett trevligt telefonsamtal från min pappa. Pratade med honom längre än vad jag gjort på länge nu. Efter det hade lilleman lessnat på att vila så då busade vi en stund. Efter lunchen var det dags att åka och hämta min dotter från skolan. Dammsugit hela huset och tvättat många maskiner tvätt. Nu på kvällen samma konflikter vid matbordet som vanligt. Min dotter har sååååå svårt att behålla koncentrationen på maten. Det går bra i ca 5-10 min sen är allt annat intressant och middagen tar en evinnerlig tid. Tyvärr så tar ju lilleman efter så vissa dagar tar det lika lång tid för honom att äta som för henne. Så det brukar vara de 2 som sitter kvar och äter långt efter att alla andra är klara. Ikväll har min dotter TV-spels förbud pga störig attityd och allmänt ful i mun. Jag lovar hon blev inte glad åt den konsekvensen. Men vad fasen gör man som förälder? Ikväll ska jag duscha Tusse och Xibell igen... tar ju några gånger att få deras pälsar i topptrim till en utställning.

Inga kommentarer: