Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 31 mars 2011

Min polare Urk....

Det här är min polare Urk. Han brukar ligga på min säng om dagarna. När man kramar honom så låter han typ Urk med ett bröl. Jag brukar avreagera mig lite på Urk när jag känner att livet är allmänt jobbigt och orättvist. Då klämmer jag på honom några gånger så känns det bättre... han låter så roligt så det är svårt att inte fnissa. En bra uppmuntrare med andra ord. Hur som helst så ligger han på våran säng om dagarna och latar sig. Igår så ringde en dam från försäkringskassan och ville ställa lite frågor angående min ansökan om sjukbidrag när jag fyller 30. Jag tänkte direkt att det här kommer att ta tid så jag gick upp och skulle lägga mig på sängen. Så jag slängde mig på sängen och så hör jag ett högt "URK".... då hade jag satt mig rakt på Urk. Å damen från försäkringskassan tystnade och undrade nog vad fasen jag höll på med. Så jag fick verkligen kämpa med fnisset. Vad skulle jag säga då??? "Oj ursäkta men jag satt mig på Urk..." då hade hon nog ringt efter mentalvårdare direkt....

1 kommentar:

marie sa...

HAHAH villken klockren! sån borde man ha:P måste få provklämma på han någon gång