Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 8 april 2011

2011-04-08

Idag har lilleman varit hos mormor-Eva. Jag var hos kuratorn på ackis. Hade ett väldigt bra samtal med henne medan lilleman busade runt med mormor-Eva. Tusen tack för att du hjälpte mig idag mamsen-Eva.
På vägen från stan hämtade jag upp Marie som följde med oss hem. Vi får låna henne hela helgen. Trevligt trevligt. Nu på kvällen har vi haft en lugn kväll med lite TV och snack. Alltid lika mysigt. Många skratt och minnen.

Jag pratade idag med min sjukgymnast som vill träffa mig på måndag för att göra en spirometri för att se hur jag ligger till nu efter den här långa och envisa förkylningen. Får se om TOBI har någon bra effekt. Det känns så iaf. Så jag håller tummarna. Lederna känns dock lite värre. Tror det har lite att göra med vädret och kylan som varit. En fuktig kyla som lätt letar sig ner i lederna. Fortfarande väldigt ont i stämbanden timmarna efter jag inhalerat. Försöker att spara på rösten men det är inte lätt för en pladdermaja som mig. Jag älskar att prata. Så jobbigt när det man tycker om gör ont. Samma sak med ridningen. Jag verkligen ÄLSKAR ridning men har alltid fruktansvärt ont efteråt. Så jag fortsätter envist vidare....

Inga kommentarer: