Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 10 april 2011

2011-04-10

Varit på kattutställning i Sollentuna idag. Nöjd med dagen.

Hoppade över att inhalera TOBI i morse eftersom jag klev ut så himla tidigt. Orkade inte helt enkelt. Jaaa jag vet skitdumt och onödigt men så blev det. Ska strax inhalera kvällens dos. Usch va jag hatar TOBI. **morr**
Har haft väldigt ont från lederna nu några dagar i rad. I går kväll knäckte det till i fotleden så jag höll på att svimma i köket, så ont gjorde det. Fruktansvärt att gå så här. Förut satt ledvärken i höger knä men nu har det alltså spridit sig vidare till vänster knä och båda fotlederna åxå. Jag hatar det här. Jag ska träffa sjukgymnasten i morgon och ska försöka haffa tag i läkaren samtidigt och se om det finns någon hjälp att få därifrån. Svårt att sova på nätterna och eftersom man är begränsad att röra sig så blir lungorna mer slemmiga. En hopplös ekvation....

Inga kommentarer: