Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 14 maj 2011

2011-05-14

God Morgon. Idag är det lördag och vädret är väldigt molnigt och hittills ganska kallt. Har regnat under natten så allt är blött. Har inga direkta planer för idag. Får se om min älskling har hittat på nåt som han vill att vi ska göra. Först av allt ska vi tillsammans äta en lugn frukost. Vilket betyder att Zoltán och Bela äter och jag dricker en kopp te. Min mage klarar väldigt sällan frukost. Sen blir det väl en promenad med Balthazar. Efter det får vi helt enkelt se vad dagen har att erbjuda. Min bättre hälft verkar idag ha vaknat på helt fel sida tyvärr så vi får se hur rolig den här dagen blir. I värsta fall får väl lilleman och jag roa oss själva medan Bela hittar sitt goda humör nånstans. För jag tänker inte slösa bort en lördag på att tjafsa och bråka med honom.

Sovit väldigt bra i natt faktiskt. Var så himla trött och utmattad igår efter en hel dag med svår värk från lederna. Var lite tung-andat nu på morgonen så jag tog dubbeldos luftrörsvidgande. Hostade en del men inte kräkmycket. Sitter just nu och försöker få igång lungorna som blir lite stela av att sova så länge. Inte helt lätt när min kära man springer runt jätteirriterad på allt och alla. Lederna känns obehagliga och ömma idag åxå. Har tagit smärtstillande nu på morgonen så jag hoppas på att kunna klara av dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om man frågar så får min älskade Kia svaret att jag vaknade med JÄTTEMIGRÄN, vilket inte är något man styr över . Men nu är det ok...puss min älskling.