Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 16 maj 2011

2011-05-16

Japp vi har haft en väldigt lugn dag idag. Vi var ut på promenad på förmiddagen. Jag och Bela gick. Zoltán åkte vagn. Balthazar gick i koppel och Tessan cyklade. Tessan hann även med att plocka lite blommor på sin cykeltur. Efter det åkte vi en sväng till apoteket i boländerna för jag skulle hämta ut lite medicin. Som vanligt hade de inte det jag skulle ha hemma så det blev till att beställa igen. Skulle komma imorgon efter kl 16 och jag hoppas nu verkligen att de beställt rätt grejer för det var väldigt struligt inne på apoteket. Sen åkte vi till Kina och blev bjudna på god lunch och trevligt sällskap. Tack underbara Kina!! Tessan fick leka av sig lite med Malin vilket gjorde henne gott. Sen blev det hem hit och pyssla. Å nu på kvällen har jag hunnit få lite pappersarbete gjort åxå vilket känns väldigt skönt.

Har haft väldigt ont till och från idag. På promenaden verkligen ilade det i fotlederna och långt upp i vaderna. Kände åxå när jag drog vagnen att handleden gjorde äckligt ont. Har faktiskt inte hostat så mycket idag. Har inte heller varit så obstuktiv. Kände på promenaden på vägen hem att det var tungandat och gick trögt att dra andetag. Kändes inte som att syret riktigt räckte till och då gjorde musklerna lite motstånd. Men när vi väl kom hem och jag fick vila en stund så gick det över. Har tagit smärtstillande nu på kvällen och hoppas på att få sova gott....

Inga kommentarer: