Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 17 maj 2011

2011-05-17

Har haft en skön dag idag. Varit på Edeby ryttargård och pysslat om och ridit Hlökk. Var helt ensam i stallet idag. Kändes lite tomt men var samtidigt lite skönt. Man fick lixom rensa tankarna tillsammans med hästen. För jag vet vis av erfarenhet att tar man med sig för mycket tankar och grubblerier ut på ridturen så kan det gå illa. Man behöver vara lite "tom" i huvudet och koncentrera sig på här och nu och hästen. Så jag började med att hämta Hlökk i hagen. Hon var inte alltför omöjlig idag. Fick dessutom lite hjälp av Joker att fånga henne. Tack din stora bushäst. Sen in i det tomma stora stallet. Rykta och pyssla. Rensa tankar. Hur skönt som helst. Så när jag sen sadlade på och gav mig iväg ut på ridtur så kände jag verkligen att jag var "tom" på tankar. Vi red en ganska lång runda idag på skogsvägen. Jättevackert och jätteskönt. Tog en lång galoppvända på en fin raksträcka. Underbart att höra hovarna slå mot marken i en jämn takt. Vi hann precis tillbaka till stallet innan regnet kom. Så jag är verkligen jättenöjd med min dag. Vilken terapi!!! Fler borde prova på. Ni som är intresserade av att följa med på en tur-ridning kan väl höra av er till min mejl kia81@yahoo.com så kan vi dra ihop ett helt gäng och rida ut. Brukar kosta typ 500 kr för en lite längre tur.

Har känt mig helt okej under dagen faktiskt. Handleden gör äckligt ont. Speciellt efter att jag sopade hela stallet idag. Ridturen gjorde underverk med mina lungor så jag behövde inte ta någon mer medicin för dem. Tänk att det är så bra medicin. Trist att jag inte kan rida oftare. Fotlederna och knäna har känts ganska okej tills nu på kvällen då fotlederna svullnade upp och började dunka. Nästan ingen hosta alls idag. Inte ens när jag jagade Hlökk i hagen. Känner mig pigg och "frisk". Skulle ha hämtat ut den nya medicinen som jag beställde igår men jag kände inte för att åka ända in till stan bara enkom för det. Den får vänta tills i morgon då vi ändå ska in och handla. Fortsätter att smaska i mig mina ägg från studien. Börjar bli lite smått less på ägg faktiskt. Gissar att när studien är slut kommer jag inte att äta ägg på väldigt länge.....

Inga kommentarer: