Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 18 maj 2011

2011-05-18

Japp idag var jag och trakasserade min frisör. Tack underbara Kina för mitt vackra hår. Hon färgade och klippte så nu vågar jag visa mig ute bland folk igen. Under tiden såg min man till att jag fick nya däck på Chryslern. Tack underbara Patrik för hjälpen med att hitta däck. Efter det var vi och storhandlade på City Gross.... 2600 kr fattigare. Stannade på arken och handlade kattfoder i massor. Stora säckar. Stannade även en sväng på apoteket och hämtade ut min medicin som jag hade beställt. Sen åkte vi mot Storvreta och skulle hämta Tessan i skolan. Var åxå på utvecklingssamtal med hennes lärare. Allt väl i skolan iaf tack och lov.
Söta Didrik har klippt gräset och tvättat Saaben här hemma idag för de hade operation dagsverke i skolan idag. Blev jättefint och jag blev jätteglad. Tack söta Didrik! Senare kom även Adrian hem så vi fick lite mys i soffan framför en film hela familjen. MYS!!! Jag njuter varje gång jag får ha hela familjen samlad här. Grabbarna är så duktiga och väluppfostrade. Artiga och hjälpsamma på alla sätt och vis. Hasse kom en sväng på kvällen åxå och pysslade lite med Tessan. Han stannade på middag åxå. Hasse ska hämta Tessan i skolan i morgon så jag slipper stressa från sjukhuset. Helt underbart. Tack Snälla Hasse för hjälpen med Tessan. Hon behöver verkligen uppmärksamheten och stödet från så många som möjligt nu. Jag är glad att Hasse ställer upp och tar sig an henne. Han brukar läsa läxor med henne och får henne faktiskt att äta riktigt bra. Han har en ängels tålamod med henne och jag är tacksam för all hjälp.

Har mått väldigt bra idag. Mest bara haft ont i handleden och ryggen. Men det har blivit mycket lyft idag så det är inte så konstigt. Min man får absolut inte lyfta nånting tungt för mig så då gör jag det hellre själv. Men det kändes på eftermiddagen när vi kom hem att ryggen var trött. Men jag har iaf inga såna skador i ryggen som min man har så min ryggvärk är bara muskelont. Å det tar jag gärna så han inte ska lyfta och skada sig ännu mer. Inte varit så obstruktiv idag. Tog luftrörsvidgande i morse bara sen funkade det resten av dagen ändå. Inte så mycket hosta under dagen heller, bara i morse. Kom lite rethosta nu på kvällen bara men har druckit lite varmt te nu så jag hoppas det ger sig. Provade nya medicinen ikväll. Ett kortison preparat som man inhalerar i en slags turbohaler. En helt ny sorts turohaler faktiskt. Ska ta bilder på den och förklara vid ett annat tillfälle. För tidigt att säga om den gör någon nytta då den är långtidsverkande och tar några dagar på sig innan man märker någon effekt. Men väldigt enkel och smidig att handha iaf. Ska träffa sjukgymnasten och läkaren i morgon för ny spirometri. De håller stenhård koll nu så inte värdena går neråt längre. Känner mig ärligt lite orolig och rädd för just det. Tror inte att någon kan förstå rädslan inom mig just nu. Ina jag saknar dig så mycket. Alltid när jag kände som jag gör nu så kunde jag ringa dig och efter vi hade pratat så kändes det alltid mycket bättre och lättare.

Inga kommentarer: