Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 20 maj 2011

2011-05-20

Fredag idag. Tittar jag ut genom fönstret just nu så är det sol och vackert väder. Men det är fortfarande kallt. Hoppas på värme idag så vi kan vara ute och njuta jag och Zoltán. Vi har faktiskt inget mer på schemat än att köra Tessan till och från skolan idag. Så det blir en mamma-son dag ute i solen. Passar på att göra mina behandlingar samtidigt som vi kryper på upptäcksfärd genom trädgården. Brukar gå rätt så bra.

Sov tungt i natt. Vaknade faktiskt bara en gång runt 2-tiden. Men oj vad det straffar sig att sova så många timmar i taget. Ont, ont och ont. Lederna stela som armeringsjärn och lungorna lika stela som två betongklumpar. Riktigt svårt att komma igång i morse. Började när Bela åkte till jobbet med andningsgymnastiken för att hinna. Men usch va ont det gjorde i både lungor och leder. Men har faktiskt inte hostat kräkmycket idag. Drömde en hel massa konstigheter i natt.... förmodligen är det en reaktion på läkarbesöket igår som bekymrade mig en hel del.

Inga kommentarer: