Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 24 maj 2011

2011-05-24

Japp nya tag i bloggen.
Idag har jag varit på Edeby ryttargård och pysslat om Hlökk och ridit. Hur skönt som helst. Vi tog en tur som kallas "pelarsals-turen". Det är en slinga i skogen som går förbi en rastplats som de har gjort iordning som kallas för "pelarsalen" väldigt vackert. Naturen kring Edeby är nåt alldeles extra.
När jag kom hem klippte jag halva gräsmattan, sen tog bensinen och mina fötter slut. Bela tog över sen när han kom hem. Nu på kvällen har jag rensat rabatterna ute och plockat med lite av varje inne. Fick paket från Buzzador idag. Ska berätta mer om vad som låg däri i ett annat inlägg senare.

Har varit ganska hostig till och från idag. Kände mig helt okej när jag var i stallet och när jag red. Men efter att ha klippt halva gräsmattan kände jag i både lungor och leder att jag var tvungen att vila. Blev väldigt obstruktiv och gick in för lite medicin. Äter fortfarande ett speciellt ägg varje dag för studien. Det känns rejält i lederna nu att jag varit igång så mycket idag. Ska ställa mig i en varm dusch och mjuka upp dem lite.

Inga kommentarer: