Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 26 maj 2011

2011-05-26

Jag och Zoltán har haft en alldeles underbar dag i solen idag. Vi spanade på insekter, klappade katter, jagade hunden, åt glass mm.... På eftermiddagen började det bli både molnigt och blåsigt så då gick vi in. Jag strykte gardiner och satte upp dem. Lilleman hjälpte till på sitt eget lilla vis. På kvällen kom Hasse över en sväng och busade med Zoltán. Pratade åxå med min svärmor Gabriella på telefon idag. Alltid lika trevligt. Hon har alltid ett vänligt och varmt ord över när man känner sig sådär lite.... nere. Hon är en sån människa som sprider värme och positiv energi runt sig utan att veta om det själv. Min svärfar är likadan. Bela SR utstrålar ett lugn och en trygghet som kan få den mest nervösa att känna sig bekväm. Deras energier smittar lätt av sig på mig och jag mår så himla bra när vi hälsar på dem eller när jag pratar på telefon. Så jag förstår hur min Bela kunde bli så underbar. Han har ärvt många fina egenskaper från sina underbara föräldrar. Å jag ser att många av dessa egenskaper har gått vidare till vår son.

Hälsomässigt en bra dag. Inte så mycket värk. Kom en del nu på kvällen men det var nog för att jag klättrade mycket upp och ner på stolar för att sätta upp gardiner. Hade en hel del hosta på förmiddagen. Svårt att äta då när man hostar så man kräks. Men på eftermiddagen kändes det bättre. Har haft mycket energi idag mycket tack vare samtalet med svärmor. Jag efterlyser fortfarande tips på vad jag kan göra med ägg. Ska ju äta dessa ägg i 30 dagar till.... så snälla tips mottages tacksamt....

Inga kommentarer: