Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



måndag 30 maj 2011

2011-05-30

Japp vi fick göra en kompromiss här hemma eftersom Bela och jag är ungefär lika envisa och tjurskalliga. Jag gjorde alla tunga saker som att plocka av däcken och bar de tunga sakerna och han fick byta bromsarna. Så båda blev väl nöjda i slutändan iaf. *ler* Tror inte Bela har alltför ont i ryggen heller. Vårat garage är rätt rymligt och lätt att arbeta i så han behövde inte klämma ihop sig i omöjliga arbetsställningar. Vi var även en sväng till stan när vi hämtade Tessan i skolan. Jag passade på att köpa cafémöbler till balkongen härhemma. Vi har ju en jättefin och stor balkong på framsidan som vi inte använt alls. Nu har jag då alltså tänkt att jag ska kunna sitta där och dricka mitt frukost te på morgonen när det är fint väder. Ska inhandla lite krukor och växter åxå nästa vecka när jag får tid över. Vill att det ska kännas lite som en oas. Ett lugn i kaoset. Får se hur jag inreder. Kanske tar lite hjälp från Kina som brukar ha bra ideér och hittar grejer till bra priser, sånt gillar jag.

Ikväll har jag ont. Fruktansvärt ont. Men det är faktiskt inte fotlederna som är värst ikväll. Nää det är från höften det gör ont. På vänster sida i själva leden. Vet inte vad som har hänt. Kan ha lyft lite fel och sträckt nånting. Hoppas det går över under natten för jag ska rida i morgon. Handleden känns mycket bättre men knölen är kvar, äckligt. Förhoppningsvis ska de försöka knäcka den snart eller dränera. Inte hostat så mycket under den senare delen av dagen. Var lite jobbigt i morse men när väl lungorna kom igång så har det gått bra. Inhalerat kortison nu i nån vecka och det känns riktigt bra. Har inte hostat blod en enda gång sen jag började med den inhalationen. Hoppas det håller i sig. Å jag fortsätter att äta ägg....

Inga kommentarer: