Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 31 maj 2011

2011-05-31

Var på Edeby ryttargård idag och pysslade om Hlökk. Vi tog en härlig ridtur, galopp och massa tölt. Jätteskönt. Lite jobbigt med alla bromsar och flugor som bet på Hlökk. När vi red förbi en gård mötte vi 3 lösa får och en karl som jagade dem i bara kalsongerna. Såg faktiskt väldigt roligt ut. Jag vågade inte fråga om det var en trippeldejt eller om han bara gillade "djur och natur". Så jag frågade lite försynt om det var okej att rida förbi. Ibland kan även jag var smidig och finkänslig. När jag kom hem gjorde jag som resten av familjen och la mig för att sola på gräsmattan en stund. Sen på kvällen klippte jag halva gräsmattan för det såg så illa ut. Bela tog över när bensinen tog slut för mig. Då gick jag in och gav Zoltán gröt och nattade honom. Nu när barnen sover ska jag gå ut och backa över grannjäveln med Chryslern.

Var skönt för lungorna att ventilera sig ordentligt på ridturen. Vi red ju i ett omväxlande tempo och fick bort mycket luftvägsavstängningar. Lederna känns rätt okej ändå. Klart att jag känner att jag både ridit och klippt gräset idag men det är ingen total panik. Kommer säkert när jag ska gå och lägga mig. Har faktiskt inte hostat så jättemycket idag. Hostade en del när jag jagade Hlökk i hagen och då kände jag mig även lite obstruktiv men det lättade efter ridturen sen.

En Önskan: Finns det någon därute som har en gräsklippare, med drivning som man slipper putta själv, att ge bort eller sälja för en billig penning?? Jag vill så gärna kunna klippa gräset själv utan att få panikont i både fötter och händer. Men med våran tunga klippare som man måste putta själv går det inte. Efter halva gräsmattan ger lederna upp och jag är tvungen att avbryta. Vi har en väldigt ojämn gräsmatta med uppförsbackar både lite här och där så det blir sååå väldigt tungt med våran. Bela tycker våran funkar bra för att han orkar ju. Men jag vill åxå kunna känna att jag kan göra nån nytta här hemma nån gång. Så SÖKES: Billig gräsklippare med driving på hjulen....

2 kommentarer:

maire sa...

ni lär jue skaffa en sån! vi gjorde de nyligen ut till stugan, tidigare var man helt slut efter halva gräsmattan men nu orkar man köra hela allt själv på en gång! de underlättar så jävla mycket! varför slita i onödan

Anonym sa...

jamen ,tom jag ledsnade idag , 2 å en halv timme att klippa vår gräsodling,traktorklippare önskas.Kia,s man Bela orkar å har ingen lust med gräsklippning...