Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



söndag 29 maj 2011

Mors Dag...

Älskade Mormor.
Till min älskade Mormor i himlen.
Till dig kunde man alltid ringa eller komma om man hade problem. Spelade ingen roll om det var kill-problem, eller problem i skolan, på jobbet eller vad som helst. Du hade alltid goda råd och du hade alltid tid att lyssna. Jag minns när vi var ute och övningskörde tillsammans. Du visade mig östhammar, öregrund, alunda, gimo, hökhuvud och en massa andra platser. Jag visade dig var vi brukade vara inne i stan. Vi körde många mil. Vi delade många skratt och hemlisar. Jag är tacksam över att jag fick chansen att lära känna dig som kvinna och inte bara mormor. Vi var som två kompisar ute på äventyr. Å vi avslutade alltid våra äventyr hemma hos dig med en bit god mat. Hur jag hade kört eller vad jag hade lärt mig visste vi aldrig. Det spelade ingen roll, vi fick så mycket mer. När mamma gick bort klev du in och tog större plats i mitt liv än du tidigare gjort och jag är så tacksam över att du gjorde det. Det var inte lätt att växa upp utan mamma, men du fanns där och gjorde det lite lättare. Jag saknar än idag våra samtal och hemlisar som vi delade. Jag saknar ditt "Tror du inte att gamkärringen har varit ung och tokig hon åxå??" som du brukade säga med ett skratt när jag såg lite tvekande ut när du berättade nåt. Dessutom ingen kan baka som du. Alltid när man kom hem (till mormor kom man alltid hem) så lades det upp minst 7 sorters hembakade kakor på fatet. Helt underbara. Mormor du är min bästa väninna! Jag älskar Dig!

Inga kommentarer: