Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 1 juni 2011

2011-06-01

Åååå äntligen JUNI..... nu är sommaren på väg. Fast just nu har vi ett rejält åskoväder här. Lite kyligt dessutom. Usch.
Idag har jag lite hemliga planer.... som jag inte tänker dela med mig av.
Ska först köra Tessan till skolan. Kom på en lustig grej förresten på tal om skolan. Jag fick hem en lapp i måndags och på den står en vädjan från läraren om att vi föräldrar ska få i säng våra barn i tid för de är sååååå väldigt trötta. Hmmm tänkte jag då..... det kan iaf inte gälla mitt barn. För ska man tro skolan och mitt ex blir inte hon trött ens av 10 timmars dagar. De satt ju både läraren och mitt ex och berättade för Soc när vi hade möte. Att hon var minsann inte trött efter att först ha gått upp kl 6 och sen vara på skolan/fritids 10 timmar.... Hon var minsann jättepigg och glad när mitt ex hämtade henne. Kanon så då gäller inte lappen henne iaf. Känns ju skönt....

Inte så hostig idag. Skönt. Trött däremot, väldigt trött. Sov inte så jättebra. Vaknade med värk flera gånger och hade svårt att hitta en bekväm sovställning. Lite uppdragen andning idag. Ska försöka få ner den med lite andningsgymnastik när jag är själv med lilleman. Lättare att hitta tiden då...

Inga kommentarer: