Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 2 juni 2011

2011-06-02

Naturligtvis krånglade bilen igår så jag kunde inte göra nåt av mina hemliga planer. Får vänta till en annan gång jag får tid. Torkarbladen på Chrylslern hoppade av hela tiden så torkararmen gick emot glaset. Man kunde inte köra fortare än 90 för då ramlade bladet av. Å man fick inte köra i några gupp för på hoppade bladet av. Regnade dessutom igår morse så jag höll knappt på att komma hem med bilen efter att jag kört Tessan till skolan.
På eftermiddagen igår kom Kina och hämtade Tessan. Så de har nog haft en bra eftermiddag och natt där. Tessan sov kvar och allt hade gått jättebra. Skönt för henne att göra nåt eget och få känna sig stor. Skönt med en så bra kontaktfamilj till Tessan.
Idag då..... hade ju tänkt ta sovmorgon eftersom det bara var Zoltán och jag hemma. Men Zoltán bestämde att jag skulle inte alls få sova så länge. Kl 7 i morse härjade han som värst. Men efter att jag gått upp och duschat så hade han somnat om och sover fortfarande nu kl 10. Men jag kunde inte somna om så jag gick upp. Det är ju röd dag idag så allt lär ju vara stängt idag iaf. Så vi blir väl hemma och pysslar med det som vi får lust med. Gräset är ju redan klippt och jag dammsög inne igår. Kanske drar jag en sväng till med dammsugaren idag om jag får lust. Blir det skönt ute tänkte jag rensa lite i rabatterna. Sen får vi se om Kina kör hit Tessan eller om jag ska åka och hämta henne.

Hade en hyfsad dag igår. Inte så jättehostig men på eftermiddagen fick jag rejält ont istället. Gjorde allt i ett långsammare tempo för att inte få mer ont. Gick sakta men okej. Har sovit väldigt skönt i natt. Bara vaknat en gång. Men som alltid när jag sover för bra så blir lederna stela och lungorna svåra att få igång. Men jag känner mig utvilad iaf. Med lite medicin så kommer nog resten åxå att kännas bättre. Hoppas på en bra dag idag....

Inga kommentarer: