Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 10 juni 2011

2011-06-10

Lika underbart väder idag. Varmt och soligt. Zoltán tycker nog att värmen är lite jobbig. Jag är noga med att smörja in honom innan vi går ut och att tjata på honom att dricka mycket vatten. Det går bra så länge det är bubbelvatten och inte vatten från kranen. Fast jag tänker lite att det är väl bra att han dricker mineralvatten? Det är ju mer salter och sånt i det och man förlorar ju massor med salt och mineraler när man svettas i den här värmen. Zoltán och jag är lediga idag. Har inget inplanerat alls. Bela är på kurs så det är lite trist utan honom här. Vi bara njuter av värmen och av varandra. Har hunnit med lite hushållssysslor nu på morgonen. Jag har startat en tvättmaskin, bäddat sängen, putsat och spritat av köket och plockat undan. I sovrummet har jag städmaskinen står och går för att fukta luften därinne. Den är ju en himla bra maskin min städmaskin. Den är dammsugare, städmaskin, luftfräschare och luftfuktare i ett. Å mina lungor tycker om fuktig luft så den står nu och går däruppe. Har åxå hunnit med att beställa en tid hos världens bästa frisör Kina på Hårateljén som ska fixa mitt hår till min födelsedag. Å jag påminner igen om att Ni är välkomna på Öppet Hus här från kl 13 den 2 Juli. Men snälla ni meddela så fort som möjligt om ni kommer så jag kan planera för inköp till smörgåstårta och fika. Det går bra att ringa, smsa, mejla eller kommentera här eller på FB.

Mår väldigt bra fysiskt. Lederna älskar den här värmen. Lungorna åxå. Det är inte så mycket virus i omlopp så man vågar sig ut mera bland folk när vädret är så här. Går åt mindre mediciner när man mår så här. Helt underbart. Har fortfarande lite ont i bihålorna men det börjar nog gå åt rätt håll.

Inga kommentarer: