Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



lördag 11 juni 2011

2011-06-11

Ännu en helt underbar dag. Strålande sol och klarblå himmel. Varmt varmt varmt. Idag ska vi till Hallstahammar och träffa svärföräldrarna. De har bjudit ut oss på lunch på ett ställe i Kolbäck. Ska bli mysigt att träffa dem. Trist att de bor så långt bort, man träffar de för sällan. Hmmm undrar vad jag ska ha på mig... Får rådfråga min man sen när han kommer tillbaka från sin hundpromenad.

Har sovit helt okej även om jag har vaknat flera gånger av både värmen och stelhet. Hostat lite nu på morgonen men det känns helt okej. Skönt att rensa lite i luftrören. Känner av en muskel i ryggen som fått lite stryk av hostan. Det är nackdelen med att hosta så mycket, man blir så stark i musklerna på framsidan att man lätt sliter av muskler på baksidan. Ofta när man får rethosta så hostar man av revben. Så alla ni som tränar därute tänk på att träna kroppen jämnt och inte bara en sida för det här är baksidan av att vara stark på bara ett ställe.

Inga kommentarer: