Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 15 juni 2011

2011-06-15

Varit hos advokaten idag och samlade ihop oss inför förhandlingen på fredag. Kan gå hur som helst, ett spel på lotteri. Så det enda jag kan göra nu är att hålla tummarna och be för att det så gå vägen nu. Jag har verkligen gjort allt som står i min makt nu och jag kan inte göra mer. Så oavsett hur det går så kan jag känna att jag faktiskt gjort allt jag kan. Satt hos advokaten i ca 3 timmar så jag känner mig totalt dränerad på energi just nu. Men jag kan även stolt säga att jag kört den ärliga vägen och kört med sanningen så jag kunde ta fram dokument på alla mina uppgifter. Det känns jäkligt skönt faktiskt.

Inte så hostig idag. Mest trött. Fast det är ju mitt eget fel såklart. Sover inte så himla bra. Grubblar mycket. Men lungmässigt så mår jag faktiskt helt okej. Varit lite stel i lederna idag eftersom jag suttit still så mycket. Å stelhet har en förmåga att gå över i smärta närmare kvällen. Så nu ikväll har jag tagit smärtstillande och hoppas på att få sova. Imorgon ska jag upp tidigt och till tandläkaren.

1 kommentar:

vera sa...

håller tummarna att det går vägen. Lycka till den 17 juni. Många bamse kramar