Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 14 juni 2011

En sak som gör mig glad....

Satt här i mina dystra tankar och grubblade.... å så kom jag på en sak som verkligen gör mig glad. När alla dessa människor som verkligen genuint och ärligt bryr sig om visar sig. Det kan vara nåt så litet som ett sms, en kommentar här, ett mejl, en kram eller nåt annat. Men det betyder så fruktansvärt mycket för mig. Det värmer så mycket ska ni veta. Ni gör något så mycket större än vad ni anar. Sånt som får mig att orka kämpa och fortsätta lite till fast orken ibland är slut. Många av mina "vänner" har jag sorterat bort. Just därför att det var såna som bara tog en massa energi utan att ge nånting tillbaka. Jag sörjer såklart en vänskap som uppenbarligen aldrig fanns där. Men jag har åxå fått en massa nya nära vänner. Människor som klivit fram rejält och är så underbara. Bekanta som funnits på lite avstånd men som nu valt att ta klivet fram mot mig och verkligen visa att de är underbara nära vänner som bryr sig om. Jag tackar er alla av hela mitt hjärta..... Kom gärna och hälsa på när ni vill....

Inga kommentarer: