Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



torsdag 30 juni 2011

Tack till alla underbara....

Vill bara få säga Stort Tack till alla er underbara människor därute som på flera sätt visat erat stöd i denna svåra situation. Jag har tyvärr varit lite "off" och inte orkat ta alla era samtal och inte svarat på alla mejl och sms. Men ni finns alla i mina tankar och alla era ord värmer långt in. Jag läser era sms och mejl flera gånger om dagen för att få tröst och styrka att orka vidare. För att uppdatera läget lite. Den dom som fallit är en interimistisk dom. Alltså en dom som gäller fram till huvudförhandlingen. Att överklaga en interimistisk dom skulle ta ungefär lika länge som att vänta på huvudförhandlingen. Så jag vet inte hur jag ska göra med det. Men det jag ska göra är att nu efter att jag brytit ihop, samla ihop mig och ladda om.....
Dessutom för att markera för både gärningsmannen och alla andra att kvinnovåld aldrig är okej har jag beslutat mig för att äntligen våga anmäla det han har gjort mot mig till polisen.

3 kommentarer:

Elin sa...

Du är det bästa jag har, älskade syster! Önskar jag kunde göra mer för dig. Du är så otroligt stark och en förebild för dina barn och oss andra. Bra att du gör anmälan! Älskar dig...

Anonym sa...

Efterssom jag har varit med på hela denna resa sedan över 5 år tillbaks så ser jag den stora skillnaden Kia har genomgått från det jag började lära känna henne. De som känner henne vet vad hon har gått igenom och hur ba hon mår numera mot hur det var förr. Jag står bredvid och ger henne all töd hon behöver occh det har jag alltid gjort. Det här är inte över på långa vägar ännu. ÄÖlskar dig min Kia, mer än du kan ana. fast det vet du redan. // Din för alltid . Bela

Anonym sa...

Älskade vän!

Jag har inte delat dina innersta tankar länge,men du är min ängel!
Jag hoppas att jag kunde stödja dig i beslutet att nu anmäla honom det ända rätta.......

Jag håller tummar och tår att allt reder upp sig!

kram K