Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 22 juli 2011

2011-07-22

Haft en väldigt bra dag idag tillsammans med min familj.
Vi var till Eurostop och handlade lite. Jag hittade 3 fantastiska klänningar för nästan inga pengar alls. Helt underbart. Vi käkade lite på Donken. Sen skjutsade vi hem Marie som varit här några dagar och hållt oss sällskap. Hon är en pärla. På vägen hem stannade vi för att tanka och för att ta en lyxshake på MAX. Urgott. Sen här hemma klippte jag halva gräsmattan innan mina lungor tyckte att nu räcker det och totalstrejkade. Hela min kropp var överhettad och gick varm. Så det blev till att slänga sig i en kalldusch på en gång. Nu på kvällen kollade vi på film. Da vinci koden som jag inte hade sett tidigare... jättebra film.
Jag fick förresten brev från Svea Hovrätt idag att jag inte fick prövningstillstånd för min överklagan. Men vet ni va? Det bara rann av mig. Jag gjorde allt jag kunde. Jag provade allt och lite till. Jag kunde inte ha gjort mera. Om systemet och samhället tror att det blir bäst så här så finns det ingenting jag kan göra. Mitt enda val är att acceptera helvetet och bara gå vidare. Jag har faktiskt ett liv och en familj här som jag tänker leva och ta hand om.

Inga kommentarer: