Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 17 augusti 2011

Tess börjar skolan idag..... men vart?

Idag börjar alla som går i grundskolan i skolan. De allra flesta föräldrar brukar gå med sina barn och se till att de finner sig till rätta. De allra flesta föräldrar vet vilken skola deras barn ska gå i. De allra flesta föräldrar kommer få hem brev från skolan om deras arbete och vad som händer i skolan. Allt det där gäller inte mig. Tess pappa stänger ute mig från vår dotter liv helt och hållet. Han informerar inte om någonting trots att han har informations skyldighet. Men det struntar han i. Jag vet inte vilken skola vår dotter börjar i idag. Jag vet inte vilken tid på morgonen hon kommer att börja. Jag vet inte vilken tid på eftermiddagen hon kommer att sluta. Jag vet inte vilken lärare hon kommer få. Jag vet kort sagt ingenting alls. Vid nästa umgängestillfälle har Tingsrätten skrivit att jag istället för att hämta henne hos hennes pappa ska hämta henne i skolan. Hur ska jag kunna göra det när jag varken vet vilken skola hon går i, vart klassrummet ligger eller vilken tid de slutar på eftermiddagen? Det står i föräldrarbalken, i lagen, att den som får vårdnaden ska sörja för en god kontakt med umgängesföräldern men det struntar mitt ex i alltså. Det står även att den som har vårdnaden har informationsskyldighet till umgängesföräldern men det struntar han åxå i. Varför är det då inte någon som gör något och hjälper mig? Han bryter ju ännu en gång mot Sveriges Rikes Lag!!! Snälla ni därute HJÄLP MIG!!! Jag orkar inte ha det så här länge till. Jag vet alltså ingenting om min dotters liv när hon är hos sin pappa för han utestänger mig helt. Jag kan inte ens ringa henne för att tala om hur mycket jag älskar henne och saknar henne för hennes pappa trycker bara bort mina samtal. HJÄLP MIG!!

1 kommentar:

Elin sa...

Älskade syster vad jag lider med dig... Jag fortsätter kolla runt om jag kan hitta något och jag hör efter med mitt barn om han träffar eller pratar med Tessan, och jag håller själv utkik efter henne. De kommer ju att gå på fritids under matsalen nu så det är en mindre yta att se efter på.
Bara att höra av dig, när som helst, om det är något mer jag kan göra för dig. Älskar dig...