Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



fredag 19 augusti 2011

Åååå NEJ...

Ikväll är jag riktigt less på min sjukdom faktiskt. Å lite allmänt less på folk som inte fattar.
Jag vet inte hur många gånger jag har förklarat för min omgivning att Ni måste tänka på att Ni kan inte träffa mig om Ni vet med er att Ni är förkylda. Ändå måste jag varje gång fråga när man blir hembjuden till någon eller någon ringer och vill hitta på något. Vad är det som inte går in?? Tänk på mig som en allergiker....inte fan skulle ni bjuda en nötallergiker på nötkakor? Det är samma med mig.... bjud mig inte på nån förkylning. Jag blir jättedålig. Å som det är nu så har jag väldigt resistenta bakterier så läkarna vet inte riktigt vad vi ska ta till om jag skulle bli dålig nu. SNÄLLA respektera mig och min sjukdom. Jag vill vara med er några år till. Många år till. Men jag behöver er hjälp. Innan ni åker hit eller innan ni bokar en träff med mig känn verkligen efter om ni är friska och tänk efter om någon i er familj är sjuk, för man bär på smittan även om det inte har brytit ut på just dig än.
Just nu sitter jag här och känner att en förkylning är på väg att bryta ut. Jag hoppas kunna hindra den från att bryta ut men vi får se hur det går. Just nu är kvällarna värst. Vi går mot förkylningarnas och influensornas tid så snälla alla ni därute tänk på att tvätta och sprita händerna ofta så kan vi förhindra lite av smittspridningen. Å igen SNÄLLA tänk efter innan ni träffar mig. För kommer ni hit förkylda så kommer ni bli hemskickade... jag lovar...

Inga kommentarer: