Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



onsdag 17 augusti 2011

Brev från Familjerätten...

Fick idag ett brev från familjerätten. De skrev att vi tyvärr inte kunde få förtur även om barnet utsattes för misshandel och övergrepp. De tog minsann utredningarna i den ordning som de kom in från Tingsrätten oavsett. Å det skrev åxå att vår utredning förmodligen inte skulle komma igång förrän någon gång nästa år. Stackars min lilla flicka.... Hur mycket ska en liten flicka behöva gå igenom??

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag råkade av en tillfällighet hitta din blogg och kände igen dig sedan den tid när du var gift med ditt X.
Det kommer som en chock att höra det du berättar i bloggen.

Jag önskar all lycka till Tess, och hoppas att hon får en bra uppväxt där hon har bra kontakt med båda sina föräldrar, att hon kan ringa när hon vill och att ni som föräldrar kan ha ett öppet sätt mot varandra.

Det är märkligt hur livet kan förändra människor. Ni som älskade varandra så mycket, gifte er, skaffade hus och barn, för att sedan vända på allt och nu tycka så illa om varandra.
Så synd!

Jag hoppas att exet och du kommer till en bra lösning i framtiden.

Lycka till!

Kram från en vän från förr, från en tid när mycket bara bestod av fester och mindre allvar.