Välkommen!!

Välkommen till min blogg.





Här samlar jag bilder och små korta texter från min vardag. Bloggen är min egen dagbok som ni får tillgång att läsa. Det är mina känslor och tankar. Jag bloggar även en del om hur det är att leva med den kroniska sjukdomen Cystisk Fibros. Följ mitt liv som patient, mamma, fru, hästälskare men framförallt som kvinna. Jag är så mycket mer än en diagnos. Bloggen skriver jag för att mina barn och min man ska kunna läsa mina tankar och funderingar den dagen jag inte längre finns. Jag har försökt hålla en jämn balans mellan allvar och skoj. Bloggen är åxå skriven till andra kroniskt sjuka därute som kanske finner någon tröst i att man kan faktiskt finna lycka och glädje trots en svår sjukdom. Lämna gärna en kommentar innan du går. Mycket Nöje!







Mycket Nöje // Chinona



tisdag 30 augusti 2011

Stallet träffa Hlökk....

Ska strax iväg till stallet och mysa med Hlökk. Försöker komma iväg i tid idag för jag måste vara hemma till kl 14 igen. Min man ska äntligen iväg till optikern och fixa nya glasögon. Hans gamla har ju gått sönder. Vi var för nån vecka sen på stan och tittade ut vilka bågar han skulle ha. Å vi hittade 2 jättesnygga som passade honom. De hade ju 2 för 1 pris där så det blir kanon. Solen lyser med sin frånvaro utanför fönstret. Lite kyligt idag faktiskt. Känner av lederna så vi får se hur det går i stallet.
Å i natt..... helt underbart....jag sov hela natten. Hur skönt som helst. Känner mig riktigt utvilad och pigg nu. Kanske för att den nya inhalatorn gjorde det lätt att andas genom näsan. Jag andas alltid bara genom näsan när jag sover och jag har ju så trångt så oftast får jag ont i huvudet av syrebristen. Sen sover jag alltid lätt lätt och ganska dåligt. Men som sagt i natt sov jag helt underbart och jag kan fortfarande andas lätt och friskt genom näsan....

1 kommentar:

Vera sa...

Det låter underbart att du har fått sovit bra. Det är jobbigt att vara täppt i näsan. Jag brukar ibland köra med "rhinocort" som är egentligen allergi nässpray. Även om jag känner av bihålerna hjälper denna spray. Det lilla kan göra livet lättare att andas genom näsan. Kram :)